
Wyciszenie biura
Najlepszym sposobem wyciszenia pomieszczeń biurowych jest zastosowanie takich materiałów, aby wydobyć dźwięki z istotnymi informacjami dla pracownika i dla klienta, a całkowicie usunąć dźwięki i odgłosy niepożądane. Dbanie o dobrą akustykę biura to inwestycja szybko się zwracająca w postaci efektywniejszej i bardziej wydajnej pracy osób zatrudnionych. Zwiększenie wydajności pracy przekłada się bezpośrednio na zwiększony zysk dla firmy.
Polska Norma PN-N-01307:1994, dopuszcza poziom hałasu w biurze od 55 do 65 decybeli. Poziom hałasu dla pracownika wykonującego pracę umysłową nie może przekraczać 35 decybeli.
Najlepsze sposoby wyciszania pomieszczeń biurowych:
- Ścianki akustyczne pomiędzy biurkami
- Panele akustyczne montowane na ścianach i sufitach
- Wykładziny akustyczne na podłogę
- Kabiny akustyczne do poufnych i cichych rozmów
- Okładziny dźwiękochłonne zastosowane na meblach